Haunted Houses
År 2002 börjar Cohle och Hart falla tillbaka på bekanta och våldsamma fixa idéer. År 2012 förhör Papania och Gilbough Maggie om hur Cohle och Hart betedde sig 2002, när deras relation gick i kras och Cohle lämnade polisen till följd av en avstängning.