Lizzie tänker överlämna sig själv, men hon träffar först Kieran Shaw i hemlighet. Han försöker övertala henne att inte göra det. När Sarah slutligen förhör Lizzie uppdagas den explosiva sanningen om vad som egentligen hände på tornets tak.