En politiker ska besöka avdelningen, vilket chefsbarnmorskan Tracy motvilligt måste ta hand om parallellt med sitt verkliga jobb. Hon och Adam ryker ihop när de försöker städa, samtidigt som en ängslig patient förtvivlat vill äta sin moderkaka.