Sommaren lider mot sitt slut och Åsa och Jens ska äntligen få lite egentid, men då kommer Jens mamma på oväntat besök. Carro måste åka tillbaka till stan och Bobo stannar kvar och planerar att bjuda in lite polare – men ingen verkar ha tid.