Det som DIICOT-poliserna hittar väcker stor glädje hos alla utom Robert. Filip blir alltmer desperat på grund av Horias situation och bestämmer sig för att prata med Elena. Robert kommer på hur han kan använda DIICOT-fynden på ett riskabelt sätt.