Vid den kurdiska basen förhörs Antoine av en YPJ-officer. Han kan inte bevisa sin berättelse och behandlas som en IS-fånge. Nassers, Iyads och Pauls ankomst — tre brittiska jihadister — förändrar maktbalansen mellan IS och kurderna.