Nya prövningar
Nya prövningar väntar när aspiranterna ska falla bakåt från fyra meters höjd ner i Vänerns iskalla vatten. En av aspiranterna lämnar ett besked som chockar gruppen. I en realistisk övning på en simulerad olycksplats gäller det att rädda liv.