Peacefield
Adams skriver sina memoarer. Frun Abigail dör i tyfus och dottern i cancer. Adams och Jefferson påbörjar en korrespondens som läker gamla sår och varar livet ut. Den fjärde juli 1826 dör John Adams vid 90 års ålder – samma dag som Jefferson.