Bagdad, mars 2003: Saddam Hussein ser George W. Bush förklara för det irakiska folket att ”diktatorn snart är borta”. Bagdad, juli 1979: Vicepresident Saddam Hussein och hans allierade tvingar president al-Bakr att avgå.