Det börjar bra - eller?
Det är dags för Mattias drömresa och förväntningarna är skyhöga. Mästerkocken Jonas ordnar en pangmiddag på Högbo bruk och Johan förklarar sin kärlek för snabbmakaroner. När Mattias utmanar sin MC på grusvägen går det inte som planerat.