Ravenclaw v Slytherin
I kvällens kamp mellan Hogwartshusen gör de kloka och kvicka Ravenclaws upp mot de stolta och ärelystna Slytherins i magikunskap. Endast ett lag kan ta en automatisk plats i storfinalen.