Nolite Te Bastardes Carborundorum
Straffad av Serena Joy börjar Offred tappa fattningen och tänker på sin tid med Moira på Red Center. En komplikation under Ceremonin hotar Offreds överlevnad med överbefälhavaren och Serena Joy.