Reportern Joel Segerdahl besöker division 7-laget IFK Bärnared där han träffar grisbonden Sven Isaksson som har sin ladugård precis vid planen. När laget behöver förstärka truppen för att de är för få, får bonden Sven hoppa in och stötta upp laget.