Prinsen och prinsessklumpen
Syllabob, dotter till havsdjupens kung Axalotyl, förs bort av en flock skriande måsar och överges i skogen. Prins Ivandoe och Bert råkar hitta henne där och bestämmer sig för att hjälpa henne tillbaka till havsdjupen innan hon torkar ut.