En fågelälskare hittas död med sin kära kakadua vid sin sida. En kvinna misstänker att hennes bror har mördats av sin fru och vänder sig till dr Michael Baden för hjälp. Detta är några av de fall som Autopsy 11: Sex, Lies and Murder handlar om.