Superman
Två föräldrar på den dödsdömda planeten Krypton skickar sin nyfödda son till jorden i en rymdkapsel.
Två föräldrar på den dödsdömda planeten Krypton skickar sin nyfödda son till jorden i en rymdkapsel. Han får namnet Clark Kent och växer sedermera upp till att bli en godmodig reporter för Metropolis Daily Planet.