Part Two
Basilone and the 7th Marines arrive on Guadalcanal to reinforce Leckie and the rest of the 1st Marines as they continue to defend the crucial airstrip. Basilone plays a key role in repelling a nighttime attack, but suffers a frightful personal loss.