Kto nie ma w głowie, ten ma w nogach
Dr. Bigby tworzy wspaniały hełm który przez przypadek zmienia Toma w geniusza. Napoleon Jerry i chomik Spencer muszą wspólnie obezwładnić mądrego Toma który właśnie buduje broń przeciwko myszom.