Uciekajacy z Rzymu Brutus i Kasjusz zbieraja fundusze na utworzenie wlasnej armii. Pelniac obowiazki konsula, Marek Antoniusz zmienia plan podrózy i zamiast do Macedonii jedzie do Galii.