Weteran wojenny Atticus Freeman wyrusza w podróż przez przesiąknięte rasizmem Południe do Chicago, aby odnaleźć swojego zaginionego ojca, Montrose’a. W poszukiwaniach towarzyszą mu wuj George i Letitia, przyjaciółka z dzieciństwa.