Astrid synes det er tungvint med flyplass, Therés blir stilt overfor et vrient valg, Rose og OK prøver paraglider, og Alexander har hatt en våkenatt.
Lene Kongsvik Johansen og hennes flott typegalleri er tilbake på sydenferie. Denne gangen blir det høy temperatur både ved bassenget og i hjertet.