Spencer James er en lovende spiller i amerikansk fotball som blir rekruttert av treneren Billy Baker ved Beverly High School. Spencer er usikker på om han skal flytte eller ikke, men moren og bestevennen overbeviser ham om at han må gripe muligheten.