Steve Peat’s Santa Cruz V10
After nearly 20 years of trying, Britain’s Steve Peat finally won the UCI World Championships in Canberra 2009. He did so on a custom-sized Santa Cruz V10. Peat’s win became legendary and the bike talismanic.