Nova Zembla
De film beschrijft de reis van Willem Barentsz, die in 1596 de noordoostelijke passage naar Indie probeerde te vinden.
De film beschrijft de reis van Willem Barentsz, die in 1596 de noordoostelijke passage naar Indie probeerde te vinden. Pakijs zorgde er echter voor dat hij met zijn bemanning op Nova Zembla moest overwinteren.