Cinnamon from the Islands of Sri Lanka
Sri Lanka, yang terkenal dengan flora dan fauna yang kaya, ialah tempat lahir kayu manis Ceylon. Kuasa-kuasa Eropah pernah berebut monopoli kayu manis. Pengeluaran tradisional yang rumit di kilang-kilang kecil masih ciri pengeluaran kayu manis hari ini.