Birth Day
Offred dan Handmaid yang lain membantu menyambut kelahiran bayi Janine, membuatkan Offred teringat akan kelahiran anak perempuannya. Offred semakin rapat dengan Ofglen, sementara itu turut rasa gementar dengan pertemuan rahsia bersama Komander.