I Want To Eat Your Pancreas
Haruki Shiga terjumpa diari di hospital. Ia milik rakan sekelasnya, Sakura Yamauchi, yang menderita penyakit membawa maut di pankreasnya dan hanya mempunyai beberapa bulan untuk hidup.