Oscar and the Monsters Chapter 1: Unaccompanied Oscar
When Oscar isn't invited to Alexa's birthday party, Mortimer tries to make him feel better by telling him about a similar time in his life. Ever the glowworm, Oscar sneaks back in time to help a young Mortimer overcome the sad experience.