Sandman Batticaloa arrives. Chad and Renji cannot inflict any damage on him while Rukia, whose ice-snow Zanpakuto is the sole weapon that can counter Batticaloa, is fighting Rudobon. Ichigo learns that Orihime has been converted to Ulquiorra’s side.