Populus
Iemos og Wiros drager gennem skoven, der er fuld af sælsomme væsener, på deres færd mod Gabi. Ilia fortsætter sin træning, mens Numitor og Silvia ankommer til Ertas og forsøger at overbevise byens vismænd om, at Amulius har løjet for dem.