Guadalcanal/Leckie
Angrebet på Pearl Harbor bringer Robert Leckie og John Basilone i kamp. Eugene Sledge, som ikke kan lade sig indrullere på grund af hjerteproblemer, tager afsked med sin ven Sidney Phillips.