Et redningshold finder Benedikt bevidstløs i bjergene. Da han flyttes til hospitalet, giver den ukrainske læge ham en sprøjte med antipsykotisk medicin. Steinunn må nu iværksætte en plan for at hindre Grímur i et blive premierminister.