Josh besøger tre steder, hvor selve rejsen er den egentlige destination. Han følger en coca-bonde gennem Bolivias farefulde 'Death Road', udforsker historiens mest frygtede fængsel i Fransk Guiana og undersøger en 12.000 år gammel bygning i Tyrkiet.