Top Chef Kentucky bermula dengan 15 cef terbaik di Churchill Downs. Selepas cabaran Quickfire, mereka perlu membuat hidangan menarik untuk 200 orang di pesta Kentucky Derby. Cef David Danielson menjadi juri jemputan bersama juri tetap.