Vanilla from the Gulf of Mexico
Vanila ialah salah satu rempah paling mahal di dunia. Pada asalnya, ia berasal dari Mexico. Bandar kecil Papantla berhampiran pantai Teluk Mexico pernah menjadi pusat perdagangan vanila.