Infected
Pada tahun 2003, seorang saintis Indonesia membuat penemuan yang dahsyat. Pada 2023, kini di luar zon kuarantin, Joel dan Tess bertelagah dengan takdir Ellie ketika mereka ke Boston yang telah lama ditinggalkan, dipenuhi dengan yang Dijangkiti.