Kelantan
Di Kelantan, ada minoriti Cina Peranakan. Mereka berbeza daripada Baba Nyonya dari segi asal usul, bahasa, budaya dan gaya hidup. Mereka digelar Cina Kampung atau Cina Kampong dan merupakan keturunan perkahwinan campur antara orang Cina dengan Siam.