Brutus en Cassius werven fondsen voor hun leger. Marcus Antonius verlegt zijn reisroute van Macedonie naar Gallie. Cicero steunt volop de kandidatuur van Octavianus, de nieuwe Caesar. Vorenus levert zijn eigen, hoogstpersoonlijke strijd.