In 1995 moet het fel verzwakte Irak wapeninspecties van de VN gedogen. Qusay, Saddams nieuwe opvolger, draait de VN een rad voor de ogen. Intussen gaat Saddams vorige rechterhand, Hussein, in Jordanië praten met de VN en de CIA.