In Bir Tawil, een Afrikaans gebied dat tot geen enkele staat behoort en daarom geen wet kent, gebruikt een groep wetenschappers een oude militaire basis om het onderzoek voort te zetten dat Dr. Arthur Wilde begon om de klimaatverandering tegen te gaan.