Laten we wel wezen: alles is leuker met wat extra knallen. Explosie-fanaten Tory Belleci (bekend van Mythbusters) en Tommy Passemante bezoeken verschillende experts op het gebied van bommen, vuurwerk en explosieven om hun werk van dichtbij te bekijken.