American Sniper
Aangrijpend biografisch oorlogsdrama van Clint Eastwood over Chris Kyle (Oscarnominatie voor Bradley Cooper), de dodelijkste sluipschutter uit de Amerikaanse militaire geschiedenis. De film verzilverde één van zijn zes Oscarnominaties.