Lucas and friends discover a remote-controlled planet mobile in the kids' bedroom. Then, Lucas finds an egg in the garden. Finally, after Avocado loses her beloved chew toy, Pokey Dokey, Lucas and Findley are determined to cheer her up at all costs.