The Decorator Crab / The Whale Shark
When important objects go missing from their ship, the Octonauts stake out the thief -- who turns out to be a decorator crab. When Dashi is accidentally swallowed by a Whale Shark, the Octonauts venture inside the huge fish to rescue her.