Kult Vrata raja koji su osnovali Marshall Applewhite i Bonnie Nettles nastao je 1975. g. s misterioznim nestankom 20 ljudi iz gradića u Oregonu, a završio je 1997. s najvećim masovnim samoubojstvom na tlu SAD-a.