Mochi-Zuna
The kids are trying to climb a mountain when they get caught in a blizzard. They take a shortcut and meet Mochi-zuna, a rice cake. He offers to help them navigate, but only if Jesse will carry him, per the Japanese birthday tradition of Isshou Mochi.