I Am Sam
A man with an intellectual disability fights for custody of his daughter and proves that love, not intellect, is what defines a parent.
When a man with a developmental disability (Sean Penn) is at risk of losing custody of his daughter (Dakota Fanning), he fights the courts, alongside an unexpected ally (Michelle Pfeiffer), to prove that love, not intellect, is what defines a parent.