The Mummy
A team of British archaeologists accidentally revives Imhotep, an ancient high priest that has been buried for 3,700 years.
This classic of horror cinema follows a team of British archaeologists who accidentally revive high priest Imhotep, a 3,700-year-old mummy who sets out on an obsessive and deadly quest to find his lost love.