Tårtgeneralen
1984 utser tv-programmet Rekord-Magazinet Köping till Sveriges tråkigaste stad. Landsbygden lamslås av nyheten, men nyinflyttade Hasse bestämmer sig för att motbevisa "Stockholmsjävlarna" genom att baka världens längsta smörgåstårta.