Aferim!
Acțiunea filmului are loc în Țara Românească în prima parte a secolului 19 când un polițist local, Costandin, e angajat de boierul Iordache să-l găsească pe Carfin, un sclav țigan care a fugit de pe moșia boierului după ce a avut o aventură cu soția lui.